![](https://boele.cz/wp-content/uploads/2022/11/cam002-PNG_PSD_PS_02_final-scaled.jpg)
Pražské konstrukce přes Vltavu jsou tradičně obloukové, s konstrukcí pod mostovkou. Železniční most byl po dlouhá léta jedinou výjimkou potvrzující pravidlo, se štíhlou mostovkou a konstrukcí nad mostovkou. Po více než 100 letech provozu je most v nevyhovujícím stavu a nedokáže tak plnit svou funkci pro železniční dopravu. Bez diskuse je most významnou kulturní památkou a neoddělitelně patří k panoramatu Prahy, k atmosféře náplavky i do srdcí Pražanů. Navrhujeme tedy železniční most pro Pražany a pro Prahu. Historické konstrukce jsou opravené a překonfigurované pro pěší a cyklistickou dopravu, zatímco železniční doprava je převedena přes Vltavu novými mosty, navrženými současnými postupy a plně využívající nejmodernější inovace. Nové železniční mosty ve své jednoduchosti fungují s historickými konstrukcemi v souznění, nekonkurují, ale podtrhují historickou a kulturní hodnotu původního mostu. Zachování a znovu využití historických konstrukci je nejen zodpovědné vůči našemu kulturnímu dědictví, ale jde příkladem i z pohledu udržitelnosti.
Místo Praha, Česká republika
Klient hlavní město Praha
Cena –
Projekt Architektonická soutěž
Datum 10/2021
Spolupráce Pragoprojekt, Tubes
Vizualizace Boele, Prague Based
![](https://boele.cz/wp-content/uploads/2022/11/Bez-nazvu-1-scaled.jpg)
![](https://boele.cz/wp-content/uploads/2022/11/243953747_570267260679531_5132989043503852790_n.jpg)
![](https://boele.cz/wp-content/uploads/2021/12/skicy_02_CC_02.jpg)
![](https://boele.cz/wp-content/uploads/2022/11/SITUACE-2000-scaled-e1669211590325.jpg)
![](https://boele.cz/wp-content/uploads/2021/12/06.1-SITUACE-1000-scaled.jpg)
![](https://boele.cz/wp-content/uploads/2022/11/ZM_lavka_01-scaled.jpg)
![](https://boele.cz/wp-content/uploads/2021/12/Zeleznicni-mosty-Vysehrad_rezy.jpg)
![](https://boele.cz/wp-content/uploads/2022/11/Zakres_01_210928_02_more_red-scaled.jpg)
![](https://boele.cz/wp-content/uploads/2021/12/r02_PSD-scaled.jpg)